4 tips voor meer conversie in 2019!

Het nieuwe jaar is begonnen en voor vele bedrijven betekent dat nieuwe doelstellingen. De belangrijkste doelstelling is het verhogen van de conversie. Hieronder vind je 5 tips die je helpen om je conversie van je website te verhogen.

Tip 1: zorg voor duidelijke call-to-actions:
Wanneer je online een boodschap probeert te verkopen, is het van groot belang dat je websitebezoeker wel makkelijk stappen kan ondernemen. Bijvoorbeeld het bellen van jouw bedrijf, het inschrijven voor je nieuwsbrief of een artikel toevoegen aan het winkelwagentje. Deze call-to-actions moeten goed opvallen. Doormiddel van de call-to-actions kun je makkelijker het gedrag van de bezoeker van je website beïnvloeden en ze aanzetten tot de acties die jij wilt dat ze uitvoeren op jouw website.

Tip 2: optimaliseer de laadsnelheid van je website:
Een belangrijk kenmerk van goede online marketing is de laadsnelheid van je website. Het hebben van een snelle website is niet alleen handig voor beheerders van websites maar voor alle internetgebruikers. Snelle websites zorgen er voor dat bezoekers van je website langer op je website blijven. Het langere bezoek heeft indirect een positieve invloed op het gebied van SEO en zorgt er voor dat bezoekers sneller en vaker tot conversie overgaan. Hoe langer de laadtijd van je website, hoe lager de conversie. De laadsnelheid van je website kun je hier gemakkelijk meten.

Tip 3: gebruik remarketing advertenties:
Remarketing is het benaderen van mensen die jouw website al een keer eerder hebben bezocht, door hen een gerichte advertentie toe te sturen. Hebben mensen eerder gezocht naar jouw product? Doormiddel van remarketing kun je effectief inspelen op het online gedrag van je bezoekers. Mensen zullen jouw advertenties gaan herkennen omdat ze eerder in aanraking zijn gekomen met jouw product. Doordat ze je advertenties eerder hebben gezien wordt je kans op meer clicks verhoogt. Met de inzet van remarketing kun je relatief goedkoop adverteren.

Tip 4: verzamel reviews:
Reviews helpen om het vertrouwen van de consument te winnen, de omzet te verhogen, ze geven feedback over het bedrijf en geven je inzicht in je doelgroep. Wist je dat drie kwart van de Nederlanders reviews leest en een kwart van alle aankopen bepaald wordt naar aanleiding van een review. 20% van alle Nederlandse consumenten schrijft wel eens een review, 75% van de consumenten leest online reviews en 25% van alle aankopen wordt bepaald door reviews blijkt uit meerdere onderzoeken. Consumenten lezen de reviews om kosten te besparen, omdat het vertrouwen in een review groter is dan het vertrouwen in een advertentie. Uit onderzoek van Henk Kroezen blijkt al dat 40% van de consumenten het vervelend vindt als een bedrijf geen reviews heeft en ruim 25% van de consumenten is bereid om meer te betalen als een bedrijf, product of dienst goede beoordelingen krijgt.

De volgende review sites worden het meest geraadpleegd:
Klantenvertellen
The Feedback Company
WebwinkelKeur
Custorate
Kiyoh
Ekomi
Trustpilot
Trusted Shops

    Over ons en onze blog

    XL Marketing is gespecialiseerd in webdesign, huisstijl en internetmarketing. Via onze blog houden we u graag op de hoogte van de laatste trends en tips op het gebied van online marketing.

    Vraag een offerte aan

    Heeft u ergens hulp bij nodig of bent u benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Vraag dan een offerte aan.

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

    Meer in onze blog

    Open alle blogberichten