HomeBlogAdverteren5 Social mediatrends voor 2019 die je niet mag missen!

5 Social mediatrends voor 2019 die je niet mag missen!

Trend 1: de opkomst van Voice:
Wist je dat doordat wij als mensen graag onze mening geven Social media is ontstaan? Toch is het zo. De reactie die we achter laten onder berichten worden in tekstvorm weergegeven. Dat kan nu anders! Tegenwoordig kunnen we onze mening ook geven doormiddel van videoboodschappen, gifjes en plaatjes. Maar vanaf nu kunnen we onze mening ook geven via voicefragmenten. 

Trend 2: Story’s zijn de nieuwe meetstaaf:
De laatste tijd staat heel Social media op zijn kop. Dat komt door de online story’s die eerst gebruikt werden door Snapchat maar nu ook Instagram en Facebook. De story’s zijn een grote verandering waar veel bedrijven aan moeten wennen. Het plaatsten van berichten via een post is dus verleden tijd. 

Trend 3: De terugkomst van groepen:
Je hebt er vast wel van gehoord. De besloten social mediagroepen op bijvoorbeeld Facebook waarin van alles wordt gedeeld en besproken. De laatste jaren zijn ze misschien minder opgevallen door alle bedrijfspagina’s en advertenties. We zien echter wel een grote toename in deze groepen. Dit biedt kansen voor bedrijven om producten aan te bieden in een besloten groep dat tot de doelgroep behoort. Bijvoorbeeld babykleding in een besloten groep waar jonge moeders over vertegenwoordigd zijn.

Trend 4: Direct messaging wordt commercieel:
Direct messaging is een vorm van directe communicatie via het wereldwijde web. Berichten zijn niet publiek leesbaar, maar worden rechtstreeks afgeleverd bij de ontvanger. Direct messages kunnen worden uitgewisseld via een website of een speciaal programma. Het kan de vorm aannemen van een chatgesprek, maar ook lijken op het versturen en ontvangen van e-mail . De twee grootste messaging platformen zijn Whatsapp en Facebook. Deze platformen blijven elke dag groeien. Het is daarom erg slim om deze platformen in te zetten voor je promotie. Ze bieden erg veel advertentiemogelijkheden waardoor je dus op veel manier makkelijk en snel kunt adverteren. 

Trend 5: Video-marketing wordt populairder:
Bij online videomarketing gaat het om het promoten van merken, producten of diensten door middel van video. Met behulp van beeld en geluid worden over het algemeen meer emoties opgeroepen dan met behulp van tekst. Uit onderzoek blijk dat de toevoeging van een video op een landingspagina’s de conversie met 80% kan verhogen. Een video kan ingezet worden op verschillende kanalen, waaronder: de homepagina, één of meerdere landingspagina’s, blogberichten, social media-kanalen, partner- of nieuwswebsites en advertenties.

One-stop-shop voor jouw gehele online marketing. Jouw doelgroep zoekt, vergelijkt en koopt tegenwoordig online. Wij helpen je beter vindbaar te zijn voor jouw doelgroep.
© 2024 · XL Marketing · Alle rechten voorbehouden
  • Over ons
  • Online Marketing
  • Blog
  • Contact