5 visuele trends op Instagram voor 2019
1.Invloeden van de natuur:
We krijgen steeds meer interesse in duurzame producten en geven dus liever ons geld aan duurzame producten uit als aan producten die geen natuurlijke ingrediënten bevatten. Veel meer accounts op Instagram staan in het teken van landschappen, dieren en verschillende natuurverschijnselen.
2.Beelden als protest:
Met een beeld laat je zien dat je ergens voor staat en dat niets je tegen houdt om online iets duidelijk te maken. Je laat zien dat je vecht voor iets waar je veel om geeft. Het is dus voor merken belangrijk om als merk ergens voor te staan en om daarmee van maatschappelijke meerwaarde te zijn.
3.Minimalisme weer aanwezig:
In 2019 zullen de protestbeelden steeds meer minimalistischer worden. De ontwerpers van een social media post gaan dingen weghalen of gaan iets toevoegen aan verschillende beelden. Daardoor gaan de social media posten ons flink aan het denken zetten. Daardoor wordt je punt vesterkt waardoor je meer publiek trek.
4.Creatief vs authentiek:
Veel mensen gebruiken apps om foto’s te bewerken. Ook veel merken gebruiken die apps zodat hun posten er professioneler uit gaan zien waardoor mensen sneller geïnteresseerd zullen zijn. Toch zijn er ook veel mensen en merken die zich liever kwetsbaar opstellen. Dat doen ze omdat ze de werkelijkheid willen laten zien en zich voor niets of niemand willen verstoppen.
5.het jaar van de personalisatie:
De laatste jaren zijn er steeds meer nieuwe technologieën ontwikkeld die ons onze content nog persoonlijker laat maken. Zo kan je via Instagram story’s persoonlijkere content delen. Ook kis het mogelijk om direct in contact met de klant te komen. Hierdoor krijgt de klant een betere ervaring met je merk en tegelijkertijd kan je het gedrag van de klant inzien en analyseren. Op basis van het gedrag van de klant kan je je content nog persoonlijker maken.