Tip 1: Responsive website
Tegenwoordig zijn de tablets en smartphones niet meer weg te denken. Tegenwoordig worden websites door maar liefst 65%van de internetgebruikers bezocht op een telefoon of tablet. Een Responsive website is tegenwoordig erg verstandig. Een Responsive website is een website die zich automatisch aanpast aan de maat van het scherm waarop de website bezocht wordt. Een Responsive website geeft je ook ‘bonuspunten’ in Google. Websites die niet Responsive zijn lopen een grotere kans om in de zoekresultaten te zakken. We doen steeds meer aankopen met onze smartphone en raadplegen Google regelmatig terwijl we onderweg zijn of thuis op de bank hangen. Een goede mobiele weergave is daarom erg belangrijk.
Tip 2: Reviews
Reviews zijn erg belangrijk voor bedrijven. Dat komt omdat veel bezoekers vaak eerst naar het aantal productbeoordelingen of reviews van andere klanten kijken. De meningen van andere klanten hebben een grote bijdrage aan het koopgedrag van klanten. Reviews worden vaak meegenomen in het bepalen van de SEO-ranking. Het is belangrijk dat klanten zowel goede maar ook slechte reviews zien. Mensen zoeken vaak naar negatieve reviews om te zien hoe bedrijven hiermee omgaan en of de reviews relevant zijn voor hun aankopen.
Tip 3: Domeinnaam
Een domeinnaam is het adres (de URL) waarmee je website of webwinkel op het internet gevonden wordt. Het is belangrijk om een domeinnaam te hebben die makkelijk te onthouden is zodat mensen de domeinnaam onthouden. Ook is het belangrijk dat de inhoud van je domeinnaam overeenkomt met de inhoud van je website. Je kan je domeinnaam ook gebruiken voor een email adres voor je bedrijf. Doordat je je domeinnaam ook gebruikt voor je email ziet je bedrijf er net iets professioneler uit.
Tip 4: Online adverteren
Adverteren via het internet wordt steeds populairder. Online adverteren is goedkoop, eenvoudig, flexibel en snel toepasbaar. Online krijg je precies te zien wat jouw klanten interessant vinden. Door die gegevens kan je gemakkelijk je advertenties aanpassen aan je doelgroep. Door onlineadvertenties stimuleer je het bezoek naar je website en bouw je tegelijkertijd een betere naamsbekendheid op. Het is dus slimmer om te adverteren via internet in plaats van in bijvoorbeeld folders.
Wil je online adverteren met jouw bedrijf? Neem contact met ons op en wij helpen jou graag verder!
Tip 5: Google Analytics
Google Analytics is een onderdeel van Google die statistieken van je website verzameld om je een duidelijk beeld te geven van onder andere bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Belangrijke functies van Google Analytics die worden weergeven op het dashboard zijn: het aantal bezoeken, paginaweergaves, bouncepercentage en de gemiddelde tijd van een bezoeker op je website. Door middel van deze informatie kun je gemakkelijk reclamecampagnes maken op basis van het zoekgedrag van jouw doelgroep.
Tip 6: Chatbots
De opkomst van de chatbots blijft toenemen onder de bedrijven. Ze worden steeds vaker ingezet om de klantenservice van een bedrijf te verbeteren. Ruim 83% van de Nederlandse bedrijven verwacht in 2020 chatbots succesvol in te zetten en de klantenservice daadwerkelijk te verbeteren. Chatbots zijn heel erg handig en zorgen voor tijdsbesparing.
tip 7: E-mailmarketing
E-mail marketing is essentieel, want je kunt je publiek op een directe en persoonlijke manier bereiken. E-mailmarketing heeft een groot bereik, is volledig meetbaar, kan massaal ingezet worden, maar tegelijkertijd ook persoonlijk. Er zijn tegenwoordig meer dan 3.3 miljard e-mail accounts. 95% van de online consumenten gebruiken e-mail en 91% van hen checkt minimaal 1x per dag zijn/haar mail. Juist het personaliseren van content leidt tot meer conversie.
Tip 8: Content
Content marketing is kort gezegd het creëren en publiceren van relevante content voor klanten of om de relatie met bestaande klanten te onderhouden. Doormiddel van een goede content blijven mensen langer op je website of gaan ze je volgen op Social Media. Door relevante en goede content te schrijven word je uiteindelijk gezien als een expert op jouw vakgebied. Denk na over de behoefte van een klant en schrijf niet vanuit de behoefte van het bedrijf! Denk na over hoe en wat je online wilt uitstralen.
Tip 9: Logo
De eerste indruk van jouw bedrijf is ontzettend belangrijk, het zegt wie je bent als bedrijf. Met jouw logo laat je zien wie je bent en waarvoor je staat. Klanten vinden het prettiger als een bedrijf herkenbaar is. Een logo moet eigenlijk een reflectie zijn van je gehele bedrijf, waar je voor staat en waar je voor gaat. Het moet in 1 oogopslag duidelijk zijn met wat voor bedrijf je klanten te maken hebben. Let daarom goed op de kleuren en de lettertypes die je gebruikt. Zo straalt de kleur blauw betrouwbaarheid en loyaliteit uit, terwijl de kleur groen vaak wordt gezien als de kleur van balans, verfrissing en gezondheid. Een sterk logo is een krachtig marketingmiddel. Het is herkenbaar en speelt in op de gevoelens van je doelgroep.