E-mail instellen

Bekijk onze handleiding om gemakkelijk en snel e-mail op jouw device te installeren.

MacOS Mail instellen – Catalina, Big Sur & Monterey

In deze handleiding stellen we een one.com e-mailaccount in, in een e-mailprogramma met macOS 12 Monterey, macOS 11 – Big Sur of macOS 10.15 – Catalina.

Stap 1 – Nieuw acccount toevoegen

Open de applicatie Mail via de Dock of in de map Applicaties in Finder. Als je geen bestaande e-mailaccounts hebt ingesteld in de Mail applicatie, wordt automatisch het venster Nieuwe accountconfiguratie geopend. Selecteer in dat geval Andere Mail-account en ga verder met Stap 2.

  1. Klik op Mail in de bovenste balk
  2. Selecteer Voorkeuren in het menu
  3. Klik in het voorkeurenvenster op het tabblad Accounts als deze niet automatisch geselecteerd is.
  4. Aan de linkerkant zie je een lijst met alle bestaande e-mailaccounts in de Mail applicatie. Klik op het kleine + pictogram in de linkerbenedenhoek van de lijst.
  5. Dit opent het instellingenvenster Nieuwe account.

Stap 2 – Accountinstellingen

In het Nieuwe account instellingenvenster, voer je het volgende in:

  1. Naam: De weergegeven naam die voor het e-mailaccount moet worden getoond.
  2. E-mailadres: Het e-mailadres dat je wilt toevoegen.
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailaccount.
  4. Klik op Log in.

Stap 3 – Mailserver instellingen

De Mail applicatie probeert de gegevens te verifiëren, maar dit zal na enkele ogenblikken mislukken, het geeft de volgende foutmelding: “Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.”. Dit is normaal en belemmert je niet om verder te gaan met de installatie.

Voer de volgende informatie in:

  1. E-mailadres: Het e-mailadres.
  2. Gebruikersnaam: Het e-mailadres.
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailaccount. (Indien nog niet ingevuld)
  4. Type account: IMAP
    Server inkomende e-
  5. mail: invullen
  6. Server uitgaande e-mail invullen
  7. Klik op Log in.

Stap 4 – Selecteer de te gebruiken apps

  1. Vervolgens wordt je gevraagd om Selecteer de apps die je met deze account wilt gebruiken. Zorg er hier voor dat je alleen Mail hebt geselecteerd.
  2. Klik op Gereed.

Stap 5 – E-mailsynchronisatie instellen

Op dit punt begint de Mail applicatie met het downloaden van de e-mails en mappen van onze servers. Voordat we de Mail applicatie gaan gebruiken, is het belangrijk om de e-mailsynchronisatie in te stellen om te voorkomen dat e-mails verloren gaan of naar de verkeerde map worden verplaatst. Dit is vooral belangrijk als je hetzelfde e-mailaccount op meerdere apparaten wilt gebruiken, bijvoorbeeld op een computer en mobiele apparaten.

Standaard synchroniseert de Mail applicatie automatisch Postvak In, Concepten en aangepaste mappen, maar Verstuurd, Spam en Prullenmand mappen worden niet correct gesynchroniseerd.

Om dit te corrigeren, moeten we enkele instellingen van het e-mailaccount aanpassen in de applicatie Mail:

  1. Klik op Mail in het menu bovenaan het scherm en selecteer Voorkeuren.
  2. Klik in het venster Voorkeuren op het tabblad Accounts.
  3. Selecteer het emailaccount in het menu aan de linkerkant.
  4. Eenmaal geselecteerd, klik op het tabblad Serverinstellingen aan de rechterkant van het venster.
  5. Klik op de knop Geavanceerde IMAP-instellingen.
  6. Zorg ervoor dat in het kleine venster dat wordt geopend, het Voorvoegsel IMAP-pad is ingesteld op INBOX (in hoofdletters).
  7. Klik op OK om het venster te sluiten.

Klik tenslotte in het venster Voorkeuren op het tabblad Postbusinstellingen en zorg ervoor dat je het volgende hebt ingesteld:

  • Concepten is ingesteld op INBOX/Drafts
  • Verstuurd is ingesteld op INBOX/Sent
  • Ongewenste reclame is ingesteld op INBOX/Spam
  • Prullenmand is ingesteld op INBOX/Trash
  • Nadat je de map selecteert, zal de Mail applicatie deze verbinden en de naam wijzigen door er INBOX/ aan toe te voegen.

Stap 6 – Je bent klaar!

Het is gelukt! Je kunt nu het e-mailaccount gebruiken met de Mac Mail applicatie!
  • Over ons
  • Online Marketing
  • Blog
  • Contact