Nieuwe klanten zijn belangrijk maar vergeet jouw bestaande klanten niet! Als jouw klanten tevreden zijn zullen ze ook minder snel weggaan bij je. Maar hoe behoud je jouw klanten nou op de juiste manier? Hier zijn een aantal tips!
1. Lever goede kwaliteit
Klanten lopen meestal weg omdat ze ontevreden zijn over jouw product of dienst. Wanneer de klant een product koopt en het bevalt niet, koopt de klant dit de volgende keer niet meer. Vaak krijg je maar één kans om het goed te doen, dus zorg dat je indruk maakt op jouw klanten. Zorg ervoor dat jouw product of dienst van goede kwaliteit is en dat de klant de volgende keer weer voor jouw product of dienst kiest.
2. Denk vanuit de klant
Denk er niet aan wat jij als persoon graag zou willen maar denk eraan wat jouw klanten willen. Wat zijn de wensen en behoeftes van jouw klanten? Speel hierop in zodat jij interessant blijft als bedrijf. Als jij aan hun wensen en behoeftes kan voldoen is er een grote kans dat ze bij jou blijven.
3. Creëer interactie met jouw klanten via social media
Social media is een vrij toegankelijk platform om ervoor te zorgen dat klanten jou niet vergeten. Deel je acties via social media, maar ook interessante content over jouw branche. Hebben jullie een nieuwe medewerker? Deel het! Hebben jullie een nieuw product? Deel het!
4. Wees bereikbaar
Zorg ervoor dat je bereikbaar bent voor klanten. Als het even niet kan, geef het aan. Als je een gemist belletje hebt, bel zo snel mogelijk terug. Heb je allemaal ongelezen mailtjes, beantwoord deze zo snel mogelijk. Ga je een keer op vakantie, laat dit dan op tijd weten aan de klanten. Dit geldt natuurlijk ook voor social media. Reageer op tijd op berichten die zijn verstuurd via Facebook of Instragram.
5. Houd leuke acties
Klanten houden van kortingen en acties. Geef bijvoorbeeld 25% korting op een nieuw product of geef ze cadeautje bij een productaankoop. Iedereen houdt van cadeautjes, jouw klanten zeker ook! Vergeet de loyaliteit van jouw klant en zijn/haar verjaardag niet! Laat jouw klant zich altijd speciaal voelen.