Wat zijn keywords?
Keywords zijn vertaald in het Nederlands zoekwoorden. Zoekwoorden zijn de woorden die je invoert op je zoekmachine (Google, Yahoo, Bing enzovoort). Met deze woorden worden dus pagina’s en websites opgezocht.
In je eigen website moet je dus ook eventuele zoekwoorden verwerken in de teksten zodat klanten jou kunnen vinden. In deze blog ga ik meer informatie geven over hoe je de zoekwoorden van jouw branche kunt vinden.
Maar wat zijn nu keywords voor mijn branche?
Je kunt best makkelijk keywords achterhalen door research te doen naar je eigen product of dienst. Je ziet dan vanzelf bij welke woorden jou producten/diensten zichtbaar worden en bij welke woorden niet. En je kunt dan ook vergelijken met je concurrenten op welke keywords zei gevonden worden.
Zoekwoordenonderzoek?
Als je het heel serieus aan wilt gaan pakken en je SEO (Search Engine Optimization) wilt optimaliseren kun je investeren in een zoekwoordenonderzoek.
Bij een zoekwoordenonderzoek ontvang je:
- Keywords met veel concurrentie: bijvoorbeeld marketing, dit is een keyword met veel concurrentie omdat het heel veel gebruikt wordt;
- Keywords met weinig concurrentie: bijvoorbeeld marketing voor eenmanszaak, dit is een keyword met weinig concurrentie omdat er minder opgezocht wordt en je bereikt er dus veel mee als je deze gebruikt;
- Keywords die er niet zijn, dit zijn keywords die klanten opzoeken maar waar ze niet bij jouw product/dienst uitkomen deze woorden zijn dus effectief om te gebruiken.
Het is dus nog best veel werk om de juiste keywords te achterhalen. Maar het belangrijkste is dat de website wel overzichtelijk blijft voor je klanten en de tekst wel duidelijk blijft. En dat de producten/diensten goed vindbaar zijn.
En wil je, je website graag geoptimaliseerd hebben voor de zoekmachine maar je weet niet hoe je het zelf aan moet pakken?
Neem dan snel contact op met XLMarketing via onze website: www.xlmarketing.nl .
En wij zullen er voor zorgen dat het goed komt!