HomeBlogInternetmarketingLinkedIn in 2019: de trends & en 5 nieuwe functionaliteiten

LinkedIn in 2019: de trends & en 5 nieuwe functionaliteiten

Het gebruik van LinkedIn neemt aardig toe. Het aantal dagelijkse gebruikers van LinkedIn in Nederland groeide uit van 400.000 dagelijkse gebruikers in 2017 naar 500.000 dagelijkse gebruikers in 2018. Het aantal dagelijks gebruikers is gestegen met 25%. Wereldwijd is de groei van LinkedIn het grootst met in 2018 590 miljoen leden. Die groei werd veroorzaakt door 6 miljoen gebruikers in India, 5 miljoen in de Verenigde Staten, 3 miljoen in China en 2 miljoen in Brazilië. 

Nieuwe functionaliteiten 

  • Nieuwe bedrijfspagina’s: je kunt in 2019 je bedrijfspagina mobiel beheren. Je kan updates plaatsen, notificaties inzien en reageren en documenten versturen. 
  • Events: in 2019 kan je evenementen creëren, j e aanmelden voor evenementen die door andere georganiseerd worden, zien wie zich aangemeld heeft voor een evenement, je netwerk uinodigen voor een evenement en berichten met andere deelnemers uitwisselen. 
  • Meer mogelijkheden met updates: het veld waarin je straks updates ziet wordt kleiner. De grootste verandering is dat je vanaf 2019 ook pdf’s en powerpoint-presentaties kunt uploaden en delen.  
  • Stories op LinkedIn: Uit het bericht van Michaela Alexis (Millennial LinkedIn Strategist, Keynote Speaker and Author, Espresso-Fuelled Entrepreneur) blijkt dat LinkedIn bezig is met het testen van Stories. 
  • Campagne manager 3.0: Objective based advertising is nu in beta-versie geïntroduceerd met bijbehorend design en nieuw data. Ook komt er nu in Nederland een mogelijkheid om Sponsored Inmail in te zetten. Ook zit Sponsored messaging eraan te komen.
One-stop-shop voor jouw gehele online marketing. Jouw doelgroep zoekt, vergelijkt en koopt tegenwoordig online. Wij helpen je beter vindbaar te zijn voor jouw doelgroep.
© 2023 · XL Marketing · Alle rechten voorbehouden
  • Over ons
  • Online Marketing
  • Blog
  • Contact