HomeBlogGeen categorieSMART principe

SMART principe

Het SMART- principe we hebben er allemaal wel eens van gehoord maar wat betekend het precies en wanneer kun je het inzetten?
Het SMART-principe is bruikbaar om eenvoudig een doelstelling op te stellen of te controleren. Het komt in veel verschillende soorten voor en wordt veel gebruikt.

Maar waar staan de letters SMART nu eigenlijk voor?
 Specifiek
Is de doelstelling duidelijk en niet anders op te vatten?
 Meetbaar
Onder welke meetbare voorwaarde is het doel bereikt?
 Acceptabel
Zijn de doelen acceptabel voor de doelgroep?
 Realistisch
Kun je het doel echt behalen?
 Tijdsgebonden
Op welke dag/tijd moet het doel bereikt zijn?

Er zijn ook andere soorten op de SMART. De A wordt vaker vervangen door:
 Ambitieus
Zorgt het doel wel voor een echte verandering?
 Actiegericht
Moet er actie voor uitgevoerd worden, moet er iets voor gedaan worden?
 Aanwijsbaar
Wie wordt er aangewezen om het doel na te streven?

Dus als je de volgende keer een doelstelling gaat zetten kun je het SMART principe gebruiken! Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Heb je nog verdere vragen of wil je graag in contact komen met ons?
Neem dan snel contact op met XL Marketing via onze website: www.xlmarketing.nl .
En wij zullen ervoor zorgen dat u snel reactie heeft!

One-stop-shop voor jouw gehele online marketing. Jouw doelgroep zoekt, vergelijkt en koopt tegenwoordig online. Wij helpen je beter vindbaar te zijn voor jouw doelgroep.
© 2024 · XL Marketing · Alle rechten voorbehouden
  • Over ons
  • Online Marketing
  • Blog
  • Contact