HomeBlogAdverterenSuccesvol adverteren op Pinterest

Succesvol adverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest Adverteren op Pinterest is de perfecte manier om awareness voor je producten of merk te genereren bij je doelgroep. Via Pinterest kom je namelijk in contact met personen die specifieke interesse hebben in bepaalde producten. Hier kun je vervolgens succesvol op inspelen door middel van adverteren. Wat houdt het adverteren op Pinterest in? Pinterest geeft je de mogelijkheid op afbeeldingen te pinnen. Door daar zogeheten borden aan te maken kunnen beelden worden verzameld die je dan kan gebruiken om daarvan inspiratie op te doen. De inspiratie doe je op voor latere aankoopbeslissingen. Door je producten gericht aan de juiste doelgroep te vertonen creëer je al voor het aankoopproces de aandacht voor uw merk of product. De feiten en cijfers van Pinterest Pinterest heeft wereldwijd 250 miljoen actieve gebruikers per maand. Samen zijn deze gebruikers goed voor 175 miljard pins. Er zijn in 2019 3,5 miljoen Pinterest gebruikers in Nederland. Dit is een toename van 18% ten opzichte van 2018. Ook groeien de dagelijkse gebruikers van Pinterest. Vorig jaar gebruikten 587.000 Nederlanders Pinterest dagelijks, in 2019 zijn dat er 734.000 geworden. Er zijn verschillende soorten advertenties binnen Pinterest:
  • Gesponsorde Pins
  • Gesponsorde Video Pins
  • Gesponsorde Carrousels
  • Gesponsorde App Pins
Wat zijn de voordelen van adverteren op Pinterest?
  • Je bent al voor de aankoopfase zichtbaar bij je doelgroep
  • Groot bereik en gerichte mogelijkheden in targeting
  • Je kun gericht je product of merk promoten
1: Gesponsorde pins Dit zijn de standaard pins waarvoor je betaalt en daarmee wordt je zichtbaar op de tijdlijn van je doelgroep. Ook kom je op de categoriepagina’s en binnen zoekresultaten. 2: Gesponsorde video pins Dit zijn video’s die je kunt plaatsen als pins om mensen jouw merk te laten ontdekken. Dit zorgt er dus voor dat je erg opvalt in mensen zijn feed. De video’s kunnen van 4 seconden tot 15 minuten duren. De video’s tot 20 seconden doen het over het algemeen beter. Dit komt omdat het dan vaak sneller de aandacht trekt van de mensen. 3: Gesponsorde carrousels Dit is een pin met meerdere beelden dit zorgt ervoor dat je meer in kunt zoomen op details van je product. Je kunt kiezen van twee tot vijf afbeeldingen. 4: Gesponsorde app pins Deze pins zorgen er voor dat je bekendheid en distributie van jouw app onder je doelgroep stijgt. Ze maken het mogelijk voor mensen om iOS en Android apps te ontdekken en te downloaden.  Zorg ervoor dat je pins opvallen Het is op een platform als Pinterest heel belangrijk dat je pins opvallen, omdat pinterest een visueel platform is. Het uiterlijk en de inhoud bepalen de waarde van je pin en daarmee ook de je effectiviteit en zichtbaarheid. Wil jij Pinterest inzetten om jouw doelgroep te bereiken? Neem dan snel contact op met ons op en wij helpen je graag verder!      
  • Over ons
  • Online Marketing
  • Blog
  • Contact