Adverteren op Pinterest
Adverteren op Pinterest is de perfecte manier om awareness voor je producten of merk te genereren bij je doelgroep. Via Pinterest kom je namelijk in contact met personen die specifieke interesse hebben in bepaalde producten. Hier kun je vervolgens succesvol op inspelen door middel van adverteren.
Wat houdt het adverteren op Pinterest in?
Pinterest geeft je de mogelijkheid op afbeeldingen te pinnen. Door daar zogeheten borden aan te maken kunnen beelden worden verzameld die je dan kan gebruiken om daarvan inspiratie op te doen. De inspiratie doe je op voor latere aankoopbeslissingen. Door je producten gericht aan de juiste doelgroep te vertonen creëer je al voor het aankoopproces de aandacht voor uw merk of product.
De feiten en cijfers van Pinterest
Pinterest heeft wereldwijd 250 miljoen actieve gebruikers per maand. Samen zijn deze gebruikers goed voor 175 miljard pins. Er zijn in 2019 3,5 miljoen Pinterest gebruikers in Nederland. Dit is een toename van 18% ten opzichte van 2018. Ook groeien de dagelijkse gebruikers van Pinterest. Vorig jaar gebruikten 587.000 Nederlanders Pinterest dagelijks, in 2019 zijn dat er 734.000 geworden.
Er zijn verschillende soorten advertenties binnen Pinterest:
- Gesponsorde Pins
- Gesponsorde Video Pins
- Gesponsorde Carrousels
- Gesponsorde App Pins
- Je bent al voor de aankoopfase zichtbaar bij je doelgroep
- Groot bereik en gerichte mogelijkheden in targeting
- Je kun gericht je product of merk promoten