Succesvol adverteren op YouTube

Adverteren op YouTube
Je kunt via YouTube meer dan alleen video’s publiceren. YouTube is de grootste videosite en de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Adverteren is daarmee een goede manier om in contact te komen met jouw doelgroep en je naamsbekendheid te vergroten.

De feiten en statistieken van YouTube:
YouTube heeft elke maand zo’n 2 miljard bezoekers. Dit zijn dan leden die minimaal eens per maand inloggen op een video te bekijken of te uploaden. Een groot deel van deze 2 miljard bezoekers komt minimaal een per week terug om video’s te bekijken. Zeker de jongere generatie is bijzonder actief op YouTube. We hebben het over ongeveer 85 procent van alle jeugd, tot 18 jaar, die dagelijks actief is op het sociale videonetwerk. Dit is dan natuurlijk interessant als jouw bedrijf zich wilt richten tot deze doelgroep.

Waarom adverteren op YouTube?
Er zijn veel redenen waarom het interessant zou zijn om jouw advertentie via YouTube aan de wereld te delen. YouTube is de grootste videosite ter wereld en tweede grootste zoekmachine. Met zo’n 2 miljard bezoekers per maand is het natuurlijk zeer interessant om daarop te adverteren. Kortom, het publiek op YouTube is gewoon heel groot. En daarom is het een goede manier op deze enorme doelgroep te bereiken.

De verschillende manieren van adverteren op YouTube:

  • YouTube InStream videoadvertenties
  • YouTube In Search videoadvertenties
  • YouTube In Display videoadvertenties

YouTube instream videoadvertenties:
Dit zijn video’s die voor, tijdens of na een video worden afgespeeld. De kijkers van de video hebben naar 5 seconden de mogelijkheid om de advertentie weg te klikken. Het voordeel van deze advertentievorm is dat je pas gaat betalen als de advertentie minimaal 30 seconden of helemaal bekeken is. Je betaalt dus alleen voor de kijkers die geïnteresseerd zijn. Dit biedt natuurlijk goede mogelijkheden omdat je met een relatief lage investering een breed publiek kan bereiken met je video.

YouTube insearch (video) advertenties:
Youtube In Search (video) advertenties zijn advertenties die tevoorschijn komen in je zoekresultaten op YouTube. Zodra je dus in YouTube iets zoekt bijv. Iphone krijg je een aantal filmpjes van Iphones te zien maar bovenaan staat een advertentie van Iphone. Deze advertentie kan bijvoorbeeld van KPN zijn. Het kan ook een filmpje zijn van een advertentie.  Je betaalt hier enkel als de bezoekers op je advertenties klikken en je video bekijken of je site bezoeken.

YouTube In Display videoadvertenties:
Dit zijn videoadvertenties die verschijnen in het Google Display Netwerk. De advertentie bestaat uit een titel en een beeld dat stilstaat van de video. Je betaalt hier ook alleen wanneer de bezoeker besluit om je video te bekijken. Dit is de minst populaire manier van adverteren op YouTube. De advertenties worden in Google Display Netwerk geplaatst. De bezoeker heeft hier niet naar gezocht en daardoor zal hij dus minder geneigd zijn om de advertentie te gaan bekijken.

De voordelen van YouTube adverteren:
De voordelen zijn heel simpel dat je een enorm groot publiek kunt bereiken met je advertenties. En de kosten zijn ook niet heel groot omdat je pas hoeft te betalen zodra een bezoeker echt interesse toont.

Wil jij YouTube inzetten om jouw doelgroep te bereiken?
Neem dan snel contact op met ons op en wij helpen je graag verder!

 

 

 

 

    Over ons en onze blog

    XL Marketing is gespecialiseerd in webdesign, huisstijl en internetmarketing. Via onze blog houden we u graag op de hoogte van de laatste trends en tips op het gebied van online marketing.

    Vraag een offerte aan

    Heeft u ergens hulp bij nodig of bent u benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Vraag dan een offerte aan.

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

    Meer in onze blog

    Open alle blogberichten 
    No Comments