Adverteren op YouTube
Je kunt via YouTube meer dan alleen video’s publiceren. YouTube is de grootste videosite en de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Adverteren is daarmee een goede manier om in contact te komen met jouw doelgroep en je naamsbekendheid te vergroten.
De feiten en statistieken van YouTube:
YouTube heeft elke maand zo’n 2 miljard bezoekers. Dit zijn dan leden die minimaal eens per maand inloggen op een video te bekijken of te uploaden. Een groot deel van deze 2 miljard bezoekers komt minimaal een per week terug om video’s te bekijken. Zeker de jongere generatie is bijzonder actief op YouTube. We hebben het over ongeveer 85 procent van alle jeugd, tot 18 jaar, die dagelijks actief is op het sociale videonetwerk. Dit is dan natuurlijk interessant als jouw bedrijf zich wilt richten tot deze doelgroep.
Waarom adverteren op YouTube?
Er zijn veel redenen waarom het interessant zou zijn om jouw advertentie via YouTube aan de wereld te delen. YouTube is de grootste videosite ter wereld en tweede grootste zoekmachine. Met zo’n 2 miljard bezoekers per maand is het natuurlijk zeer interessant om daarop te adverteren. Kortom, het publiek op YouTube is gewoon heel groot. En daarom is het een goede manier op deze enorme doelgroep te bereiken.
De verschillende manieren van adverteren op YouTube:
- YouTube InStream videoadvertenties
- YouTube In Search videoadvertenties
- YouTube In Display videoadvertenties