HomeBlogAdverterenVan tekst naar beeld

Van tekst naar beeld

Welk kanaal je er ook bij pakt: er is video te zien. Met videomarketing zijn er talloze manieren om je verhaal duidelijk te maken. Een videoboodschap komt beter aan bij je doelgroep en de conversie is tot 8 keer groter.  Hieronder vind je de videotrends voor 2019. 

Trend 1: Live video:  

Live video is een erg goede manier om je bedrijf op een unieke manier te laten zien. Live video biedt verschillende mogelijkheden waardoor je mensen een kijkje kan geven binnen in je bedrijf, je kunt mensen direct en persoonlijk aanspreken en vragen beantwoorden. Doordat je jouw bedrijf op dat moment live te zien is, geef je een kijkje in de keuken en ontstaat er interactie met jouw doelgroep. Live video’s hebben verschillende voordelen zoals: het is toegankelijk voor iedereen die een social media account heeft en consumenten leren je op een persoonlijke manier kennen. Door het inzetten van live video’s wordt de betrouwbaarheid in je bedrijf vergroot, want je geeft letterlijk een kijkje in de keuken  Trend 2: Stories: De laatste tijd zie je overal verhalen tevoorschijn komen, onder andere via Facebook, Snapchat en Instagram. De story’s zijn een grote verandering waar veel bedrijven aan moeten wennen. Het plaatsen van berichten via een post is dus verleden tijd. Het voordeel van stories is dat het niet altijd kwalitatief goede foto’s hoeven te zijn en er geen tot weinig tekst bij komt kijken. Het kost dus een stuk minder tijd. Daarnaast is het zo dat als je een story plaatst jouw logo bovenin komt te staan in iedereen zijn feed. Jouw story blijft 24 uur lang zichtbaar, maar zodra jij geregeld op een dag meerdere foto’s en/of filmpjes plaatst, is de kans groot dat jouw logo ook vooraan blijft staan. Hierdoor krijg je dus meer interactie met je volgers en zien ze je vaker voorbij komen.  Trend 3: Vloggen: Door te vloggen breng je jouw bedrijf met overtuigende video’s onder de aandacht bij je doelgroep. Vloggen is voor ondernemers een ideale manier om hun menselijke kant te laten zien. Op die manier voelen mensen zich meer verbonden met het bedrijf en zijn ze eerder geneigd zaken te doen. Er zijn nog maar weinig bedrijven die gebruik maken van zakelijk vloggen, omdat ze bijvoorbeeld niet weten hoe ze moeten vloggen, geen tijd hebben om te vloggen of omdat ze niet de juiste apparatuur hebben. Toch heeft vloggen meer voordelen dan je had verwacht. Zakelijke vlogs zijn erg goed voor je vindbaarheid. Dat komt doordat YouTube na Google de meeste gebruikte zoekmachine is. Met vloggen kun je een aanhang creëren die je wekelijks op de hoogte houdt van de nieuwe ontwikkelingen.  Trend 4: Podcast: Het maken van een podcast is als het maken van een radio-uitzending waarbij je volledige controle hebt. Naast het maken van blogposten en video’s helpen podcasts met het bereiken van je doelgroep. Een voordeel van podcasts is dat je doelgroep langer op je website blijft. Hoe langer iemand op je website blijft des te beter Google dit gaat waarderen met een hogere plek in de zoekmachine. Een ander voordeel van podcast is de snelheid van produceren. Je kunt een podcast veel sneller maken dan het schrijven van een artikel of het maken van een video. Door gebruik te maken van anchor.fm kun je heel gemakkelijk en snel met je mobiele telefoon een podcast maken.  
  • Over ons
  • Online Marketing
  • Blog
  • Contact